TOP
Duże

Skuterem przez Sycylię

Włochy pokochałam zanim jeszcze pierwszy raz postawiłam tam stopę. Uwielbiam włoską kuchnię, włoski język i włoską modę. Uczucie stało się naprawdę gorące kiedy w 2012 roku wreszcie tam dotarłam. Ale nie o tym wyjeździe chcę dzisiaj pisać, bo dziś zapraszam Was na skąpaną słońcem Sycylię!

Zaczęło się jak zwykle – od znalezienia tanich biletów. Przelot z Warszawy (trafiliśmy na moment, w którym samoloty latały z lotniska Chopina) do Trapani liniami RyanAir za 2 osoby kosztował  547,00 zł.  Znaleźliśmy też całkiem tani pensjonat w centrum miasta, niedaleko morza. Cała 5-dniowa wycieczka kosztowała nas ok. 2000 zł (za dwie osoby), a atrakcji było mnóstwo!

Trapani

Trapani to urocze nadmorskie miasto, z dogodnym dojazdem do lotniska (13 km z centrum), zabytkowymi uliczkami i przepięknym ratuszem. Świetne zarówno jako baza wypadowa do zwiedzania całej wyspy, jak i miejsce docelowego wypoczynku. Trapani zachwyciło nas klimatem starego portu, tajemniczą Torre di Ligny oraz leniwą, typowo wakacyjną atmosferą.

Palermo

O Palermo słyszałam wiele dobrego, musieliśmy przekonać się, czy te opinie nie były przesadzone. Niestety Palermo nie skradło mojego serca. Owszem jest tu wiele pięknych, a wręcz zachwycających miejsc, całe miasto zrobiło na mnie jednak wrażenie niezwykle chaotycznego, głośnego i bardzo brudnego. Wszechobecne skutery (które nie denerwowały mnie nigdzie indziej) uniemożliwiały swobodny spacer po wąskich uliczkach, tłum ludzi przewalający się przez ulice i sterty śmieci zalegające na chodnikach. Nie jest to wymarzony krajobraz.

Jeśli uda Wam się przyzwyczaić do specyficznego klimatu Palermo zobaczcie koniecznie:

• Fontannę na Piazza Pretoria
  • Skrzyżowanie Quattro Canti
  • Katakumby Kapucynów
  • Zamek Królewski
  • Budynek Uniwersytetu
  • Katedrę
  • Targowisko Ballaro

Riserva dello Zingaro

Najcudowniejszym dniem spędzonym na Sycylii była zdecydowanie wyprawa skuterem do Riserva dello Zingaro, położonego ok. 50 km od Trapani. Niedaleko naszego hotelu znajdowała się wypożyczalnia rowerów i skuterów. Zapragnęliśmy poczuć prawdziwie włoski klimat, a do tego jak wiadomo potrzebny jest właśnie rzeczony jednoślad. Koszt wypożyczenia skutera na jeden dzień wynosił 30 euro. Właściciel miał problemy z uruchomieniem tego dostępnego w salonie, więc pożyczył nam swój własny (nowiutki).

O rezerwacie nie słyszałam nigdy wcześniej po prostu przeglądałam pocztówki w sklepiku w Trapani i tam rzuciło mi się w oczy zdjęcie przepięknej lazurowej zatoki, otoczonej górskimi zboczami. Musieliśmy tam pojechać. Nie mieliśmy niestety dostępu do Internetu, ani żadnej mapy. Z wrodzonym optymizmem stwierdziłam jednak, że nie potrzebujemy żadnej pomocy, bo droga jest bajecznie prosta (na pocztówce był zaznaczony kontur Sycylii, a na nim droga z Trapani do Riserva dello Zingaro – prosta jak drut, cały czas wzdłuż wybrzeża).

Kłopoty zaczęły się już przy wyjeździe z Trapani. Michał nie jeździł skuterem od dobrych kilku lat, krążyliśmy po jednokierunkowych uliczkach, z których nie można było wydostać się na główną drogę. Pierwsze 30 minut było bardzo nerwowe. Na szczęście po wyjechaniu z miasta trasa byłą już bardzo przyjemna. Do czasu. Jechaliśmy sobie spokojnie, gdy nagle na środku drogi napotkaliśmy stado krów, które bynajmniej nie ucieszyły się na nasz widok. Jestem miłośniczką zwierząt, wygłaskałabym wszystkie napotkane kotki i pieski, ale krów to się akurat boję. Cóż było robić, musieliśmy zawrócić.

Szukanie alternatywnej trasy (bez krów na drodze) zajęło nam trochę czasu. Na szczęście droga, jaką zmierzaliśmy na naszej maszynie w stronę San Vito lo Capo wynagrodziła nam wszelkie trudy. Szeroka, nowoczesna droga, dookoła góry, słońce i my, tylko my, bo droga była zupełnie pusta.

Dalej było już tylko lepiej. Wąskie dróżki przyklejone były do stromych wzgórz, z których rozciągał się absolutnie wspaniały widok na morze. Na końcu drogi czekała nas wspaniała plaża z lazurową wodą otoczona stromymi zboczami. Zobaczcie zdjęcia!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug