TOP
Duże

Georgetown – miasto murali

Zapaleni podróżnicy z pewnością znają Georgetown z uroczych murali, z którymi turyści uwielbiają się fotografować, ale to tylko jedna z bardzo wielu atrakcji miasta wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Na wyspę Penang wyruszyliśmy niemal od razu po zwiedzaniu Cameron Highlands. Bilety na autokar kupiliśmy w tym samym biurze, które zabrało nas na wycieczkę jeepem. Podróż trwała niecałe 5 godzin. Z dworca autobusowego do hotelu jechaliśmy taksówką. Ku naszemu rozczarowaniu okazało się taksówkarze na Penang wyceniają swoje usługi znacznie wyżej niż ci w Kuala Lumpur czy Tanah Rata :/.

Pierwszego wieczoru doświadczyliśmy głównie kulinarnych wrażeń. Niedaleko naszego hotelu znajdowała się hinduska knajpa. Zmówiłam kurczaka z pieca tandoori w 4 różnych przyprawach. Do tego słodka miętowa herbata. Pycha! Napełniwszy brzuchy byliśmy gotowi na nocne zwiedzanie miasta. Georgetown wydaje się bezpieczne nawet po zmroku. Niespieszny spacer doprowadził nas w końcu do nocnego klubu. Nie planowaliśmy wchodzić do środka, ale gdy tylko zajrzeliśmy wgłąb lokalu, żeby przekonać się jak wygląda nocne życie w Malezji, powitał nas pan kelner z pytaniem „czego się napijemy”. Niepewni jak skończy się dla naszego portfela ta decyzja, postanowiliśmy jednak zaryzykować i dać się ponieść chwili. Na szczęście ceny okazały się bardzo przyzwoite jak na tę miejscówkę (z klubu roztaczał się super widok na port).

Kek Lok Si

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się w okolice świątyni Kek Lok Si. Stwierdziliśmy, że nie chcemy wjeżdżać na wzgórze kolejką linową i dojdziemy do świątyni pieszo. Błąd. Jak to zwykle bywa ocenianie dystansu „na oko” okazało się zawodne. Szukanie drogi w 40 stopniowym upale to prawdziwy koszmar. Na szczęście jakoś się udało i okazało się, że zdecydowanie warto było się przemęczyć.

Kek Lok Si to największa buddyjska świątynia w Malezji. Budowa kompleksu rozpoczęła się w 1890 roku, jej nazwa oznacza Świątynię Najwyższej Szczęśliwości. Położona jest u stup góry Air Itam. Jedną z największych atrakcji kompleksu jest 7-poziomowa pagoda, którą zdobi aż 10 000 figurek Buddy. Najbardziej niezwykły jest widok Świątyni w okresie poprzedzającym chiński nowy rok, kiedy rozświetlają ją tysiące świateł!

Spacer po mieście

Ze świątyni Kek Lok Si wróciliśmy do hotelu miejskim autobusem. Szybki prysznic i byliśmy gotowi na dalsze zwiedzanie. Najpierw jednak należało się solidnie posilić. Wśród straganów wypatrzyliśmy klejny food court z mnóstwem stoisk z azjatyckimi specjałami. W jednych sprzedawali zupy, w innych, smażone pierożki, było też sushi i owoce morza … wszystko czego dusza łakomczucha zapragnie! Podczas całego wyjazdu odwiedziliśmy sporo takich miejsc i to właśnie one najbardziej przypadły nam do gustu. Zajmowaliśmy wspólnie stolik i każdy udawał się do stoiska, w którym wypatrzył coś dla siebie. Tym sposobem jedliśmy w towarzystwie całej grupy, a każdy zajadał jakiś inny przysmak. W Geogetown najbardziej smakowały mi pierożki z mięsem, sushi i zupa won ton. Targ mieści się przy Gat Lebuh Armenian.

Popołudnie spędziliśmy na odwiedzeniu dzielnic chińskiej i hinduskiej. W tej drugiej zaopatrzyliśmy się w kilogramy cudownych przypraw. Po zakupach przyjemnie było odpocząć na ławeczce skierowanej w stronę morza. Zatrzymaliśmy się obok pięknego miejskiego ratusza tuż przy pomniku upamiętniającego ofiary wojen, w jakich brali udział malezyjscy żołnierze.

Murale

Wszyscy, którzy śledzą podróżnicze profile na Instagramie z pewnością kojarzą zdjęcia murali z Georgetown. Ich wyjątkowość polega na łączeniu rysunków ludzi (najczęściej dzieci) z elementami miejskiej przestrzeni (postawionym przy ścianie budynku rowerem, motorem, zawieszoną na rurze huśtawką). Przy większości z nich znajdują się wolne przestrzenie, w które idealnie wpasowują się turyści. To właśnie dlatego murale z Georgetown są tak popularne – są wyjątkowo fotogeniczne!

Najsłynniejsze murale Georgetown to dzieła Litwina – Ernesta Zacharevica. Wykonanie tych niezwykłych dzieł zostało zlecone artyście przez radę miejską wyspy Penang w ramach festiwalu George Town Festival Celebration w 2012 roku. Dziś jego prace są jedną z głównych atrakcji wyspy, a wielu artystów próbuje dorównać mistrzowi tworząc własne murale.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug