TOP
Małe

Weekendowy pakiet – trzy kraje w trzy dni

Większość z nas marzy o dalekich, egzotycznych podróżach, odkrywaniu nowych zakątów świata, poznaniu nowych kultur, smakowaniu wymyślnych potraw. Czy nie zapominamy w tym wszystkim jak wiele piękna otacza nas dookoła i jest na wyciągnięcie ręki?

Wakacje to wspaniały czas na wyprawy po Polsce. Nasz kraj obfituje w tak wiele ciekawych rejonów, że w każdą pogodę znajdziemy coś odpowiedniego. Pod koniec lipca postanowiliśmy wybrać się na przedłużony weekend do Świeradowa Zdroju. Odwiedziliśmy naszych znajomych, którzy jakiś czas temu przeprowadzili się w te piękne rejony.

Dzień pierwszy

Spindlerowy Młyn i wjazd gondolą na Śnieżkę

Świeradów od Spindlerowego Młyna w Czechach dzieli tylko rzut beretem. Wiele osób opowiadało mi, że to piękne miejsce, musieliśmy przekonać się na własnej skórze, na czym polega jego wyjątkowość. Miasteczko dostosowane jest do wszelkich potrzeb narciarzy i właśnie w sezonie zimowym cieszy się największą popularnością. My za sportami zimowymi nie przepadamy, ale Spindlerowy Młyn oczarowuje na szczęście również latem. Zobaczcie!

Ze Spindlerowego Młyna pojechaliśmy w kierunku miejscowości Pec pod Sněžkou, gdzie znajduje się kolejka gondolowa na Śnieżkę. Pogoda na górze zupełnie nas zaskoczyła – jeszcze w gondoli zacinał rzęsisty deszcz i ostro wiało, na szczycie było natomiast bardzo przyjemnie i zupełnie bezwietrznie. Nie udało nam się załapać na gofry w polskiej restauracji, ale piękne widoki wynagrodziły nam wszelkie niewygody. Swoje poprzednie spotkania ze Śnieżką wspominam bardzo miło, jednak pamiętam ile trudu musiałam włożyć jako dziecko, wspinając się na szczyt podczas szkolnych wycieczek. Dziś można wjechać na górę w kilka minut za niewielkie pieniądze. Do gondoli można nawet zabrać psa J

Dzień drugi

Spływ kajakowy

Następnego dnia wczesnym rankiem wyjechaliśmy na spotkanie z przygodą. Czekał nas 25-kilometrowy spływ kajakami po rzece Bóbr. Nasza ekipa liczyła 8 osób, w całym spływie uczestniczyło ich około 25. W połowie drogi zatrzymaliśmy się na polanie usytuowanej przy rzece, na której organizator spływu urządził dla nas prawdziwą grillową ucztę. Drugą część trasy pokonaliśmy całą 8-osobową drużyną w jednym pontonie. Zabawa była przednia, choć zaliczyliśmy po drodze wszystkie możliwe krzaczory i drzewa J Pływanie kajakiem stało się jednym z moich ulubionych letnich sportów!

Dzień trzeci

Drezno

Drezno zostawiliśmy sobie na deser, jako ostatnią część wycieczki. Poranek przywitał nas fatalną pogodą – lało jak z cebra. Zniechęceni takim stanem rzeczy zaczęliśmy już kombinować co by tu wymyślić zamiast zwiedzania Drezna. Na szczęście w odpowiednim momencie się opamiętaliśmy i postanowiliśmy zaryzykować J Po drodze jeszcze trochę padało, ale gdy dojechaliśmy już do stolicy Saksonii nie spadła ani jedna kropla.

Drezno zwiedzaliśmy bez planu i przewodnika. Chodziliśmy po mieście, które na każdym kroku kusiło nas piękną architekturą, którą warto było obejrzeć z bliska. Szczególnie urzekł nas późnobarkowy Zwinger. Jego budowę zlecił nikt inny tylko król Polski – August II Sas. To właśnie on uczynił z Drezna ważny ośrodek kulturowy. Architektoniczną świetność okresu panowania naszego władcy można podziwiać do dziś, a Drezno to jedno z najpiękniejszych miast w całych Niemczech.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug