TOP
Duże

Sardynia – wyspa szczęśliwości

Sardynia kojarzyła nam się dotychczas tylko z luksusowymi jachtami najbogatszych Włochów,  przepychem i blichtrem, tymczasem to urokliwe miejsce, w którym można spędzić spokojne i błogie chwile.

Wyruszamy na lotnisko. W Warszawie świeci piękne słońce – to zapowiedź udanych wakacji. Na naszych dłoniach od dwóch dni błyszczą obrączki. Spoglądamy na nie lekko niedowierzając. Po ośmiu latach wspólnego podróżowania postanowiliśmy wyruszyć w tę najważniejszą, najpiękniejszą drogę. Sardynia wydawała się idealnym miejscem do uczczenia tego wyjątkowego stanu. Przepiękna włoska wyspa, skąpana w słońcu, z cudownymi plażami, pysznym jedzeniem – czego chcieć więcej?

Lot, mimo że z przesiadką w Rzymie minął bardzo szybko i komfortowo. Do Cagliari dolecieliśmy około 18:00 i już od samego początku czekały na nas dobre wieści – bilet na pociąg 1,30 euro, czas podróży do centrum miasta 6(!) minut. Po kwadransie byliśmy już w naszym B&B , którego właścicielka powitała nas ciepłym CIAO! Alicia przygotowała dla nas garść niezbędnych informacji – spis atrakcji turystycznych, spis najlepszych restauracji, kontakt do wypożyczalni skuterów. Na koniec zapytała czy mielibyśmy ochotę na rejs jachtem. Co za pytanie – pewnie, że mielibyśmy!

Następnego ranka zjawiliśmy się w porcie, odszukaliśmy wskazanego jachtu i byliśmy gotowi na spotkanie z przygodą. Czekał nas wspaniały dzień (rejs trwał 8 godzin) na morzu. Dopłynęliśmy do przepięknej laguny, gdzie spełniłam swoje marzenie o wskoczeniu do turkusowej wody wprost z łodzi. Tak obłędnie turkusowej wody nie widziałam nigdy wcześniej!

Na swoją bazę wybraliśmy Cagliari – stolicę Sardynii i największe miasto na południu wysypy. Jest tu wszystko, czego potrzeba do spędzenia wspaniałego urlopu – piękna architektura, wspaniałe restauracje z lokalnymi specjałami i co najważniejsze – miejska plaża Poetto. Z centrum miasta dojechaliśmy tam autobusem w niecałe 15 minut. Złoty piasek, krystalicznie czysta błękitna woda i otoczenie skał sprawiało, że była to najpiękniejsza miejska plaża, na jakiej kiedykolwiek byliśmy. Z uwagi na sporą ilość ludzi najlepszym rozwiązaniem było wykupienie leżaków i parasola w jednej z płatnych stref. Rzadko korzystamy z tego rodzaju „luksusów”, tym razem był to jednak strzał w dziesiątkę.

Najwspanialsza przygoda zaczęła się jednak, gdy udało nam się wypożyczyć skuter. Piszę udało, gdyż w szczycie sezonu nie jest to wcale takie proste. Jak zwykle jednak z pomocą pospieszyli uczynni i serdeczni mieszkańcy Cagliari. Pierwszego dnia postanowiliśmy dotrzeć do sławnego Villasimius – turystycznego kurortu położonego na samym cyplu tuż przy Capo Carbonara. Dojazd do tego uroczego i modnego w sezonie wakacyjnym miasteczka to uczta sama w sobie. Pokonywanie naszym małym skuterkiem stromych zboczy, z których roztaczał się przepiękny widok na zatoki ze złotymi plażami i szmaragdową wodą było wprost bajeczne. Co chwilę krzyczeliśmy do siebie – „Ale pięknie!”

Na drugi dzień skuterowej przygody przypadł kolejny przepiękny region położony niedaleko Cagliari – Chia. Dotarcie na pierwszą plażę zajęło nam jakieś 45 minut. Scenariusz się powtarzał – turkusowa, cieplutka woda, piękny piasek, otaczające plażę skały. Ta bajka wcale nam się jednak nie nudziła. Nad pierwszą plażą górowało wzniesienie, na którego szczycie dumnie prężyła się kamienna wieża. Mimo upału postanowiliśmy wspiąć się na szczyt. Nie pożałowaliśmy – tego widoku nie można było przegapić! Naszym oczom ukazała się magiczna Laguna di Chia – jeden z najpiękniejszych zakątków Sardynii. Tego dnia odwiedziliśmy w sumie trzy przepiękne plaże w tym regionie.

Ostatni dzień naszego pobytu na Sardynii postanowiliśmy poświęcić na spotkanie z historią. I to nie byle jaką historią – miasto Nora zostało założone przez Fenicjan w VIII w. p.n.e. Sympatyczny przewodnik przybliżył nam dzieje tego pierwszego portu handlowego Sardynii. Do dziś zachowały się wspaniałe mozaiki oraz kolumny, pozostałości po systemach irygacyjnych i łaźniach, świadczące o zaawansowanej myśli budowniczej starożytnych mieszkańców Nory. To miejsce po prostu trzeba odwiedzić będąc na południu Sardynii.

Wyspa zachwyciła nas swoim urokiem. Wspaniałe krajobrazy, przepiękne plaże, ciekawe miasta i niezwykle sympatyczni ludzie sprawiają, że Sardynia to idealne miejsce na wakacyjny wypoczynek, Czas płynie tu niespiesznie, każdego wieczoru setki ludzi wylegają na skwery i place Cagliari, by cieszyć się radosną atmosferą ciepłego letniego wieczoru. Świeże owoce morza i soczyście pomarańczowy Spritz dopełniają tak kochany przez Włochów stan dolce far niente …

Ile to kosztuje?

Lot
Bilet Warszawa – Cagliari z przesiadką w Rzymie ok. 900 zł/os

Nocleg
B&B w centrum miasta – 100 euro/noc

Wypożyczenie skutera
190 euro/ 3 dni (opcja z pełnym ubezpieczeniem, dodatkowym bagażnikiem i nielimitowaną liczbą przejechanych kilometrów)

Wskazówka
Podane ceny dotyczą szczytu sezonu. Na Sardynii wspaniała pogoda utrzymuje się do końca października. Warto wybrać się tam jesienią, gdy ceny są bardziej przystępne.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug