TOP
Duże

Zapomnij o Como. Jedź nad Gardę!

Pierwsza wspólna podróż do Włoch była naprawdę magiczna. To wtedy absolutnie zakochałam się w tym kraju. W słonecznej pogodzie, przepysznym jedzeniu, zjawiskowej architekturze i życiowej ideologii dolce far niente.

Naszym celem było przepięknie położone miasteczko Riva del Garda. Podróż zajęła nam trzy dni z przystankiem tuż przy niemieckiej granicy (darmowym, bo w moim rodzinnym domu) oraz w małym pensjonacie w Zwickau. Kiedy dojeżdżaliśmy do Rivy naszym oczom ukazał się nieziemski widok. Strome, skaliste zbocza tuż nad taflą skąpanego w promieniach słońca jeziora Garda. Bajka!

Jezioro Garda chciałam odwiedzić po tym, jak w jednej z muzycznych stacji obejrzałam teledysk Gwen Stefani do piosenki „Cool”. Wprawdzie teledysk ten kręcony był nad jeziorem Como, jednak Garda jest równie piękna i sporo tańsza (może właśnie dlatego, ze to nad Como ma swoją willę sam George Clooney, a teledyski kręci Gwen Stefani). Spędziliśmy tam niemal dwa tygodnie. Każdy dzień był niezwykły.

Riva podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich to ta, w której mieszkaliśmy. Dookoła mnóstwo hoteli, pensjonatów i restauracji. W pobliżu naszego apartamentu znajdowała się piękna marina, a od plaży dzielił nas jedynie pięciominutowy spacer. Druga część to zabytkowa starówka ze starymi kamienicami, brukowanymi uliczkami, eleganckimi butikami i restauracjami. Wieczorem miejsce to tętni życiem, odbywają się tu liczne koncerty, a turyści do późnych godzin zajadają się włoskimi przysmakami i popijają niezwykle popularny w tych stronach Aperol Spritz.

Riva del Garda położona jest w bardzo dogodnym miejscu, z którego łatwo dotrzeć do Werony, Padwy czy Mantui. Od Werony Rivę dzieli zaledwie 85 km. Z przyjemnością odwiedziliśmy miasto Romea i Julii. Nasza podróż miała miejsce pod koniec sierpnia, było strasznie gorąco. Co chwilę musieliśmy ochlapywać się w miejskich fontannach. Żelaznym punktem wizyty w Weronie jest dom Julii (Casa di Julietta). Okupują go prawdziwe tłumy, ale nie można ominąć tego miejsca. Bilety uprawniające do wejścia do wnętrza wydały nam się zbyt drogie, dlatego zadowoliliśmy się zdjęciem pod balkonem oraz podpisem na kamiennym progu (wszyscy zakochani muszą go złożyć). Werona jest niezwykle urokliwym miejscem. Szczególnie podobało nam się na zamkowym wzgórzu, z którego roztacza się wspaniały widok na całe miasto.

Będąc w Riva del Garda warto odwiedzić położony niedaleko wodospad Varone. Turyści przechodząc po specjalnie wybudowanych kładkach mogą dotrzeć do samego „serca” skalnego wodospadu. Przygotujcie się na zimny prysznic (koniecznie weźcie kurtki przeciwdeszczowe) J Jadąc w górę natrafiliśmy na cudownie turkusowe jezioro Tenno. Jeśli kiedyś wrócimy w to miejsce(a mam nadzieję, że tak będzie) kąpiel będzie obowiązkowa! Tuż przy drodze SP37 natrafiliśmy na uroczą knajpę, w której zjedliśmy kolację. Takiego pesto nie jedliśmy nigdy wcześniej! Wszystkie dania przygotowane były z lokalnych produktów. Niebo w gębie!

Odwiedzenie wszystkich miast i miasteczek położonych nad Gardą zajęłoby pewnie cały miesiąc. My polecamy szczególnie Sirmione, jedno z najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych nad tym pięknym jeziorem. W Sirmione mieszkała kiedyś sama Maria Callas, a jak wiadomo diva nie zadowalała się byle czym. Najprzyjemniejszym punktem wyprawy do Sirmione było wypożyczenie roweru wodnego. Skoki do jeziora były czystą rozkoszą (woda miała jakieś 25 stopni!).

Pobyt nad jeziorem Garda to gwarancja wymarzonych wakacji. To doskonałe miejsce wypoczynku dla tych, którzy cenią sobie aktywnie spędzony czas. Nad Gardą można żeglować, jeździć rowerem, zwiedzać okoliczne miasta. Dobrze będą się tu czuć także Ci, którzy nie przepadają za zbyt intensywnymi wrażeniami. Piękne plaże, czysta i ciepła woda, a wieczorem pyszne włoskie jedzenie zadowolą najbardziej wybrednych.

My pobyt nad Garda wspominamy jako jeden z naszych najcudowniejszych wakacyjnych wyjazdów. Wam też na pewno się spodoba. Gwarantujemy!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug