TOP
Duże

Herbaciane pola … Malezji

Malaysia Adventure – Cameron Highlands Adventure Trip!

Kolejnym etapem na naszej trasie była jedna z najpopularniejszych atrakcji Malezji – plantacje herbaty Cameron Highlands. Z hotelu w Kuala Lumpur dotarliśmy taksówkami na dworzec główny. W 2014 roku wybudowano nowy terminal autobusowy, wszystkie kursy do Cameron Highlands odbywają się właśnie stamtąd. W dniu naszego wyjazdu rozpoczynał się dwutygodniowy okres wakacji w całej Malezji. Dotarcie na dworzec utrudniały nam spore korki. Kiedy taksówka zaparkowała pod terminalem postanowiłyśmy z Olą nie czekać na resztę i kupić bilety dla całej grupy, bo do odjazdu zostało już niewiele czasu. Kiedy odeszłyśmy od kasy i dołączyłyśmy do czekającego z plecakami Michała okazało się, że pozostałej trójki wciąż nie ma. No tak, nie mogło pójść zbyt gładko …

Okazało się, że druga grupa dotarła na dworzec przed nami i już czeka przy autobusie. Ok., tylko gdzie ten autobus?! Plecaki na plecy i biegiem szukać peronu (po schodach w górę). Musieliśmy wyglądać komicznie jeżdżąc ruchomymi schodami w górę i w dół, nerwowo na siebie pokrzykując J W końcu zauważyliśmy schody prowadzące na właściwy peron. Druga grupa już tam jest, uff. Zaraz, zaraz a gdzie Michał?

Co myśleli sobie Malezyjczycy widząc Olę na środku dworca krzyczącą „Michał” i „Szukam męża” (po polsku) mogę sobie tylko wyobrażać 😛

Od tego momentu podróż przebiegła już bez przygód. Po 4 godzinach jazdy z małą przerwą na lunch i toaletę w przydrożnym zajeździe dotarliśmy do Tanah Rata. Z centrum miasteczka do hotelu dowiozły nas taksówki. Mieliśmy tam wynajęty apartament z kuchnią i trzema sypialniami, każdy z własną łazienką. Standard przyzwoity, choć zapowiadany w opisie widok na pole golfowe okazał się widokiem na składowisko kabli przy polu golfowym.

W lokalnym biurze turystycznym wybraliśmy pakiet wycieczkowy na następny dzień o ekscytującej nazwie „Adventure trip”. Za 40 MYR mieliśmy zobaczyć plantację herbaty wraz z fabryką, farmę motyli, wjechać na wysoką górę i zobaczyć jak wygląda prawdziwa dżungla. A wszystko z przewodnikiem-kierowcą w terenowym aucie. Ahoj przygodo!

Kolację zjedliśmy w jednej z hinduskich restauracji. Oprócz jedzenia zamówiliśmy świeży sok z lodem. Błąd. Kilka dni bez problemów żołądkowych uśpiło naszą czujność. Uratowała nas butelka czerwonego wina wypita jednych haustem w ciemnym zaułku. Na szczęście był to jedyny epizod związany z bólem brzucha podczas tej wyprawy.

Kiedy po przebudzeniu spojrzałam w stronę okna byłam załamana – lało. No niee … a miały być lśniące w słońcu herbaciane liście. Cóż było robić? Spakowałam do plecaka kurtkę przeciwdeszczową i poszłam zjeść śniadanie. Zanim pochłonęłam ostatni tost nad herbacianymi polami świeciło już piękne słońce! J

Wycieczka jeepem była strzałem w dziesiątkę. Nasz przewodnik pokazał nam plantacje herbaty i wyjaśnił, że dziś w Malezji nie zbiera się jej już ręcznie. Na plantacjach pracują głównie Hindusi, Pakistańczycy rzadko Malezyjczycy. Mieliśmy okazję obserwować proces suszenia herbaty w fabryce. Nie mogliśmy oczywiście odmówić sobie skosztowania wybornej mieszanki. Każdy łyk smakował wyśmienicie!

W ramach naszej wycieczki wjechaliśmy jeszcze na górę Gunung Brinchang (2,032 m n.p.m.), skąd podziwialiśmy wspaniały widok na całą okolicę. Mieliśmy szczęście, bo pogoda była wprost wymarzona!

Kolejnym punktem „Adventure trip” było odwiedzenie omszałego lasu (Mossy Forest). Mimo drewnianej kładki, która wyznaczała szlak można było poczuć się jak w prawdziwej dżungli. Po około 20 minutach marszu nie było już kładki, a jedynie wydeptana ścieżka. Po kilkuset metrach przedzierania się po gigantycznych korzeniach drzew z lustrzanką w ręku postanowiłam zawrócić. Nasze Michały były bardziej odważne. Po 30 minutach niecierpliwego oczekiwania reszty grupy (w planach były już następne punkty wycieczki, a my mieliśmy spore opóźnienie) wrócili cali w błocie. Dżungla wciąga.

Ostatnim etapem wycieczki była farma motyli, na której, jak się okazało były nie tylko motyle, ale też jaszczurki, węże, żółwie, tarantule, żuki, wiewiórki, a nawet szopy pracze! Oglądanie zamkniętych w klatkach zwierząt to wątpliwa przyjemność, ale motyle były zjawiskowe: ogromne i „oswojone”.

Adventure trip była wielką przyjemnością. Jeśli będziecie mieli okazję odwiedzić Cameron Highlands bardzo ją polecam. Niewygórowana cena, doświadczony kierowca, który dodatkowo opowiedział nam kilka ciekawych rzeczy o odwiedzonych miejscach i komfort w postaci odebrania nas rano spod hotelu – wszystko na tip-top!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug