TOP
Niezbędnik podróżnika

Dwa tygodnie w Malezji – jak się przygotować?

Zanim moi znajomi przedstawili mi propozycję wyjazdu do Malezji wiedziałam o tym kraju bardzo niewiele. Zawsze chciałam zobaczyć Petronas Tower, które kojarzą chyba wszyscy zapaleni podróżnicy. Przygotowania do podróży oraz opracowanie planu zwiedzania otworzyło mi oczy. Malezja to fascynujący kraj, w którym każdy podróżnik znajdzie coś dla siebie!

Dlaczego Malezja?

Na Malezję zdecydowaliśmy się właściwie przypadkiem. Planowaliśmy pojechać do Wietnamu. Podczas szukania informacji na temat podróży do tego kraju okazało się, że w terminie, w którym możemy jechać, w tej części kraju, który chcieliśmy zobaczyć, panuje pora deszczowa. Zaczęliśmy więc sprawdzać kolejne miejsca, do których można było dolecieć korzystając z promocji linii Emirates.

Kolejnym wyborem było bajkowe Bali. Decyzja o wyjeździe właściwie była już podjęta, kiedy osoba z naszej ekipy napisała do nas, że jej znajoma właśnie wróciła z Bali i nie była wcale tak zadowolona jak się spodziewała. Rzadko czyjeś narzekanie jest w stanie przekonać mnie do rezygnacji z podróży do danego kraju (prawie zawsze wracam z moich podroży zachwycona), tym razem zaczęliśmy jednak szukać kolejnego kierunku. Hasło Malezja padło właściwie na dzień przed końcem promocji. Zaczęliśmy sprawdzać co fajnego można zobaczyć w tym kraju i ilość atrakcji turystycznych mocno nas zaskoczyła. Przepiękne krajobrazy, możliwość zwiedzania zarówno wielkich metropolii jak Kuala Lumpur i kolonialnych miast jak Georgetown, plantacji herbaty, lasów tropikalnych i wygrzewania się na rajskiej plaży sprawiły, że Malezja wygrała w rankingu.

Debata trwała do ostatnich minut przed końcem promocji. O 23:39 klamka zapadła i karty kredytowe poszły w ruch. Malezjo przybywamy!

Plan podróży

To jak przebiegnie nasza podróż definiuje każdy kolejny etap przygotowań. Malezja to kraj, dający podróżnikom ogromne możliwości. Każdy, kto nie ma problemu ze znoszeniem wysokich temperatur znajdzie tu coś dla siebie.

Nasza szóstka (3 pary znajomych ze studiów, wszyscy zapaleni podróżnicy), nastawiona była na dość intensywne zwiedzanie połączone z wypoczynkiem na plaży. Dwa tygodnie na zwiedzenie tak ciekawego kraju jak Malezja to zdecydowanie za krótko. Musieliśmy też dostosować nasze plany do oczekiwań grupy. Każdy z nas miał swoje plany względem tej podróży, to pierwsza tak daleka wyprawa w większej grupie. Była to dla nas ważna lekcja chodzenia na kompromis J

Opracowanie planu wycieczki zajęło nam około 3 miesiące. W tym czasie spotkaliśmy się trzy razy. Na założonej na facebooku grupie kontaktowaliśmy się na początku 2-3 razy w tygodniu , im bliżej było do wyjazdu, tym intensywność komunikatów wzrastała. W ostatniej fazie było to kilkadziesiąt komentarzy w wybranym wątku dziennie. Trafiła nam się grupa wyjątkowo zgodna i mało problematyczna. Zmiany w planie podróży wynikały z nabywania coraz większej wiedzy na dane tematy. Każdy z nas codziennie wertował strony internetowe i blogi, na których swoimi doświadczeniami dzieliły się osoby, które już w Malezji były.

Ostateczny plan wyglądał tak:

1. Przylot do Kuala Lumpur, zameldowanie w hotelu, posiłek w mieście, krótkie zwiedzanie
  2. Poranny wylot do Singapuru, zwiedzanie miasta, nocleg
  3. Poranny wylot do Kuala Lumpur, wyjazd do Cameron Highlands, nocleg
  4. Zwiedzanie Cameron Highlands, wyjazd do Pinang
  5. Pinang
  6. Poranny wylot do Kuala Besut, dojazd do przystani skąd odbywa się transport na wyspę Perhentian
  7. Pięć nocy na wyspie

4. W co się spakować?
  5. Rezerwacje

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug