TOP
Małe

Bydgoszcz – prawdziwa perełka na mapie Polski

O tym, że Bydgoszcz już dawno nie jest „Brzydgoszczą” słyszeliśmy od dawna. Mieliśmy się tam wybrać w Święta Wielkanocne, jednak pogoda wówczas nie była najlepsza. Wreszcie przypadł weekend, w którym podjęliśmy decyzję – kierunek Bydgoszcz!

Udało nam się zarezerwować pokój w bardzo przystępnej cenie w jednym z najbardziej popularnych hoteli w Bydgoszczy – hotelu Przystań Bydgoszcz. Wspaniała lokalizacja na Wyspie Młyńskiej, ciekawa architektura i śniadanie w plażowym koszu. Byliśmy naprawdę bardzo zadowoleni z tego wyboru.

Zaraz po przyjeździe postanowiliśmy wyruszyć na mały spacer połączony z poszukiwaniem czegoś do jedzenia.  Byliśmy oczarowani spacerem nad brzegiem kanału Bydgoskiego. Wielkie brawa dla władz miasta za sposób, w jaki zrewitalizowano Wyspę Młyńską. Tak właśnie powinno się to robić! Nieopodal naszego hotelu trafiliśmy na zachęcająco wyglądającą restaurację. Warzelnia Piwa mieści się tuż nad kanałem, udało nam się zając ostatni wolny stolik na tarasie z fantastycznym widokiem na wodę. Karta dań bardzo przyjemnie nas zadziwiła, jak na warzelnię serwuje się tu lekkie i zupełnie nie „piwne” potrawy. Michał zjadł wyborny chłodnik z botwinki, a ja pyszną sałatkę z serem haloumi, rukolą i owocami.  Pycha!

Po posiłku udaliśmy się na dalsze zwiedzanie miasta. Z każdą mijaną uliczką Bydgoszcz podobała nam się coraz bardziej. Na rynku głównym odbywała się właśnie manifestacja i kontrmanifestacja (coś w stylu przekrzykiwań, że moja racja jest „mojsza” i w związku z tym jest lepsza …). Ominęliśmy go więc spłoszeni pokrzykiwaniami do megafonów.

Na szczęście kawałek dalej czekała na nas nagroda. Wiele miast w Polsce mogłoby uczyć się od Bydgoszczy, jak zagospodarować tereny nad rzeką. W Warszawie nareszcie się doczekaliśmy 🙂 Elegancko wybrukowane bulwary, odnowione Spichrze, kwiaty, ławeczki. Piękne lipcowe słońce dopełniało ten cudny obrazek.

Przechadzając się wzdłuż Brdy wypatrzyliśmy tramwaj wodny. Udaliśmy się na przystań i postanowiliśmy poczekać na następny. Niestety mieliśmy pecha, bo tramwaj, który przypłynął okazał się zepsuty … No nic, tramwajem przepłyniemy się zatem następnego dnia. Na osłodę wybraliśmy się na kawę i gofry z owocami. Mówiłam Wam już kiedyś, że kocham gofry? Kojarzą mi się z wakacyjnymi wypadami nad morze w czasach dzieciństwa. Koniecznie muszą być pokryte puszystą bitą śmietaną z tradycyjnej maszyny do ubijania i tu właśnie taką mieli. Michał natomiast był zachwycony kawą – mocną i aromatyczną.

Następnego dnia z samego rana czekała nas piękna niespodzianka. W lecie w Hotelu Przystań śniadanie je się … w koszu plażowym! Strasznie mi się ten pomysł spodobał. Uwielbiam hotelowe śniadania, a kiedy podawane są w pięknym otoczeniu smakują jeszcze lepiej. Cieszyliśmy się więc piękną pogodą, pysznościami na stole i szumem wody, przepływającej tuz pod hotelowym tarasem …

Czytając o atrakcjach w Bydgoszczy natknęłam się na informację, o Domu Leona Wyczółkowskiego. Uwielbiam jego prace, nie mogłam zatem odmówić sobie przyjemności wstąpienia tam choćby na chwilę. Muzeum jest niewielkie, mieści się w jednej z kamienic na Wyspie Młyńskiej, ale kryje w sobie prawdziwe skarby. Na parterze przepięknie umeblowanym antykami na wszystkich ścianach wiszą dzieła artysty. Zachwyciły mnie szczególnie ryciny. Niektóre wykonane były z takim kunsztem i precyzją, że wyglądały jak czarno-białe fotografie. Na piętrze czekało na nas to, co w muzeach lubię najbardziej – osobiste pamiątki po artyście. Stare zdjęcia, palety z farbami, notatniki … Jedno z pomieszczeń zaaranżowano na pracownię. Wspaniałe miejsce!

Przed wyjazdem udało nam się jeszcze skorzystać z uroków tramwaju wodnego. To świetna rozrywka szczególnie dla rodzin z dziećmi. Z pokładu tramwaju można podziwiać atrakcje miasta. Do wyboru macie trzy trasy: Słoneczną, Staromiejską i Szlakiem śluz. Najbardziej polecamy tę ostatnią.

Jeśli szukacie miejsca na weekendowy wypad Bydgoszcz będzie wprost idealna. Czas płynie tu leniwie, piękne miejsca zachęcają do spacerów, czego chcieć więcej?

Ile to kosztuje?

Nocleg ze śniadaniem – 199 zł/ 2 os. (cena promocyjna)

Dom Leona Wyczółkowskiego – 12 zł /os.

Tramwaj wodny – od 5 do 8 zł (w zależności od długości trasy)

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odwiedź nasz Instagram!

• While heading your dream destination always remember to enjoy the journey 😉 #journey #motivation #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #totravelistolive #travel #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #travelpic #travelphotography #travel #trip #podróże #podróżemałeiduże #austria #roadtrip #Europa #europe #mountains #highway #inspiration #instatravel
  • Szczęście 😊 #travel #travelinggirl #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #travels #travelpics #travelphotography #travelblog #travelblogger #travelbug #sardinia #scooter #italy #wlochy #europe #Europa #trip #happy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże
  • In the woods 🍁🍂🍁 #podróże #podróżemałeiduże #travel #travels #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #travelphoto #travelphotography #jesien #fall #autumn #autumnleaves #Polska #Poland #las #woods #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Dywan z jesiennych liści ... cudo! 💛 #jesień #polskajesień #Poland #Polska #fall #autumn #autumnleaves #woods #nature #beauty #podróże #travel #travels #travelinggram #travelinspiration #totravelistolive #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #lubuskie #instatravel #travelblog #travelblogger #travelbug
  • Fall walk in the woods 🍁💛🍂 #fall #walk #autumn #autumnleaves #joy #happymoments #podróże #podróżemałeiduże #travel #travelinggram #travelinspiration #travelpic #travelphotography #travelbug #travelblog #travelblogger #instatravel #Polska #polskajesień #Poland #woods #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful
  • Feels like autumn 🍂💛🍁 #autumn #autumnleaves #fall #jesień #pieknie #podróże #polskajesień #podróżemałeiduże #wroclaw #travel #europe #Poland #Polska #travelpic #travelinggram #travelinspiration #travelinggirl #totravelistolive #lifewelltravelled #travelblog #travelblogger #walkinthepark #travelbug #instatravel
  • Jedna z moich ulubionych chwil podczas każdego wyjazdu - hotelowe śniadanko 😊#breakfast #hotel #happymoments #lifeisbeautiful #lifewelltravelled #totravelistolive #trip #travel #travels #traveler #traveling #travelblogger #travelbug #travelblog #weekendgetaway #weekendtrip #travelingram #instatravel #wroclaw #Poland #Polska #travelinggirl #śniadanie
  • Old Town in Tallin. Still one of the best we've seen 💛 #oldtown #tallin #city #estonia #Europa #europe #travel #traveling #travelinspiration #travelinggram #totravelistolive #lifewelltravelled #lifeisbeautiful #podróże #podróżemałeiduże #travelphoto #travelphotography #travels #travelblog #travelblogger #travelbug